Doma už máte sluchátka, reproduktory… Slušná výbava, takové menší nahrávací studio by z toho bylo.
Co vám chybí?
My jsme tu od toho, abychom vám to vysvětlili. Na trhu jsou totiž i vychytávky jako AudioDesk CD Sound Improver, tedy vlastně „zlepšovač” zvuku cédéček. Na svědomí ho překvapivě nemá technologická velmoc z Asie, ale naši podnikaví sousedé z Německa. Zajímavá krabička slibuje, že dokáže vaši hudbu rozeznít ještě lépe, než jak hrála na původních originálních nosičích.
Je to možné?
Po internetu koluje mnoho zaručených rad, jak si pomoci podomácku. (Po internetu koluje mnoho zaručených rad. Varujeme, většinu z nich byste v zájmu zachování zdraví i života fakt neměli zkoušet.) Jedna z nich mluví o zeleném fixu. Váš rozpočet nezatíží, takže to můžete nepochybně otestovat a dejte nám vědět, jestli se funkčnost projeví i v závislosti na barvě. (Znáte to, jak praví klasik, až zblbnete, kupte si pastelky a nikdo to nepozná.)
Přístroj rozdělil hudební i filmové fandy na dva nesmiřitelné tábory, které si navázájem napříč internetovými diskusemi nic nedarují. (Napříč internetovými diskusemi obyčejně nedaruje nikdo, nic a nikomu…) Některé škodolibé ohlasy přirovnávají účinky této elektroniky k takové drahé fixe. Podle dostupných zahraničních recenzí od odvážlivců, kteří ho zkusili na vlastní cédéčka, to ale překvapivě vážně něco umí, jakkoli podivně to zní. Prý se Improver opravdu dokáže postarat o nižší šum, takže vy si poslechnete více detailů. Zvuk má výraznější basy a je realističtější, působí o poznání prostorověji.
Činí tak za pomoci v podstatě ořezu CD. To si máte nechat nakrájet milované „placky” jako hranolky? No… ano. Tímto ne příliš sofistikovaným úkonem dle výše zmíněných informačních zdrojů kompenzuje nepřesnosti při výrobě samotného cédéčka a zároveň snižuje rozptyl laserového paprsku, eliminací náhodných odrazů by se mělo čtení média zlepšit a tím dojít k čistšímu poslechu. Pak už stačí jen dodaným perem obtáhnout okraj disku.
Ovšem je to spíše investice pro opravdové zvukové nadšence, kteří už mají všechno ostatní. Mainstreamové spotřebitele patrně příliš neosloví. Z peněženky vám totiž vytáhne skoro pět set dolarů.
Tak na kterou stranu se přikloníte?
Budete si asi muset z výzkumných důvodů CD Improver koupit a názor si vytvořit sami. Doma třeba řekněte, že to děláte na oltář vědy. Pokrok si prostě žádá oběti. I když se nám nepodařilo dohledat, jestli tuhle legraci prodává taky někdo u nás. Vidíme díru na trhu, tohle má ve světě audia rozhodně kvalitní marketingový potenciál. Polovina zájemců si to koupí, protože tomu bude skálopevně věřit a tu druhou to bude zajímat, protože se hodlá ujistit, že je to opravdu taková strašná pitomost. Vskutku, jak praví jedná ze základních pouček o marketingu, důležité je vyvolat emoce…